Inside Senchi Designs, ultralichte fleece die de hype waard is |veld Mag

2022-07-29 21:17:49 By : Ms. Natelie Huang

Dit knip-en-naaimerk uit Portland, OR, geliefd bij wandelaars en binnen enkele seconden uitverkocht, houdt de traditie van in de garage gekweekte uitrusting levend en welWaar zou de outdoor-industrie zijn zonder de gepassioneerde makers en knutselaars die hun eigen spullen maken in kelders en garages?Deze praktijk van de huisindustrie maakte plaats voor de geboorte van het gouden tijdperk van buitenrecreatietoestellen in de jaren '60 tot en met de jaren '80.In plaats van advertenties achterin het tijdschrift Backpacker of Summit te plaatsen zoals de vorige generatie, gedijt de make-your-own-gear (MYOG)-community van tegenwoordig op Reddit en Instagram.Via deze zeer nerdy (en geweldige) internetkanalen begon Ryan Windus, een wandelaar, muzikant en student verpleegkunde uit Portland, Oregon, begin 2020 met het kweken van zijn in de garage genaaid project van ultralichte en ultrawarme fleece hoodies, en officieel gelanceerd als Senchi Designs in oktober 2020.Nu een super gelimiteerde, met de hand genaaid batch tegelijk uitgebracht, zijn de unisex fleece hoodies van het merk in een flits uitverkocht aan een aanhang van waanzinnige ultralichte versnellingskoppen met een dorst naar de lichtste, meest opwindende uitrusting op een manier die griezelig veel lijkt op de soort energie die we meer gewend zijn te zien in de streetwear-wereld.[Noot van de redactie: de volgende Senchi Designs-drop is gepland voor vandaag, 17 maart]Als trotse bezitters van zowel een zeer vroege iteratie als een meer officiële Senchi, heeft het FM-team de groei van Senchi in realtime gezien van bijproduct van een nieuwsgierige Reddit-commentator tot LLC."Het hele Senchi-project is een vrij organisch proces geweest", verzekert Windus.In het begin kocht Windus zijn eerste rollen Polartec Alpha-fleece van eBay en maakte eerste prototypepatronen van graandozen met als enige bedoeling een lichtgewicht hoodie voor hemzelf te naaien, geïnspireerd door de moeilijk te verkrijgen hoodies van het Kiwi-merk Macpac.Toen hij zijn eerste experimenten met de r/Ultralight-gemeenschap deelde, werd het meteen duidelijk dat hij iets op het spoor was.De hoodies vinden hun plaats in laagjessystemen die bekend zijn bij wandelaars en andere buitensporters - degenen die op zoek zijn naar een eenhoornlaag die kan ademen en voldoende warmte biedt, terwijl het zo min mogelijk gram toevoegt aan het basisgewicht."Als je niet-essentiële zaken weghaalt, kun je een stuk maken dat eenvoudiger, mooier en functioneler is."Over de gelaagdheid vertelt Windus ons: "De hoodie heeft ongelooflijke isolerende eigenschappen onder een schaal en is op zichzelf zeer goed ademend - dit zijn twee schijnbaar tegenstrijdige eigenschappen voor één kledingstuk, maar wanneer geïntegreerd in je lagensysteem, doet het beide perfect. .”Dus begon hij beetje bij beetje kleine batches van zijn hoodies te naaien en deze via internet te verkopen totdat de vraag was ontgroeid met wat een man met wat vrije tijd en een naaimachine in zijn garage aankon.Met een stijgende groei van fans, schakelde Windus begin 2021 een vriend in om het bedrijf te helpen en te beheren. Met deze verandering kreeg hij de kans om zich te concentreren op het ontwikkelen van nieuwe producten en het runnen van het merk zelf: communiceren met klanten, leuke inhoud maken voor de gram, en interactie met coole, gelijkgestemde mensen (ahem).Senchi Designs-hoodies maken gebruik van Polartec Alpha-fleece met verschillende gewichten, een stof met actieve isolatie die eerst is ontworpen voor Amerikaanse Special Forces en hun behoefte aan een zeer ademende isolator die standhoudt bij alle geheime activiteiten die ze ondernemen.Het blijkt dat het luchtige vederlichte fleece ook behoorlijk goed werkt voor de vredelievende thru-hiker.Hoewel Senchi's hielp om het kostbare lichtgewicht fleece-evangelie aan een breder publiek bekend te maken, neemt de rest van de industrie de tijd om Alpha te omarmen als gezichtsstof vanwege zijn delicate aard.De hoodies zelf zijn even licht als minimaal.Het vlaggenschip Wren ($ 75) hoodie maakt gebruik van een 60g/m2 Polartec Alpha fleece, wat een maat medium op slechts 3.8 oz (107g) plaatst, minder dan de gemiddelde banaan.Geen enkele vorm van aanpassingen of zakken om van te spreken, gewoon een slank lichaam gecombineerd met raglanmouwen en een snorkelvormige capuchon.Dit is de hoodie die het merk sinds het begin draagt, en pas in 2022 zijn er nieuwe modellen aan de mix toegevoegd.Voortbouwend op de Wren voegt Senchi een variant toe met een 120 g/m2 Alpha fleece op hun Merlin ($ 110) hoodie voor wandelaars die op zoek zijn naar een beetje extra warmte en functies.Het zwaardere materiaal is niet alleen zwaarder in isolatiegewicht, maar het is ook beter bestand tegen schade zoals scheuren door takhaken.De toevoeging van een kangoeroezak en een halve ritssluiting voegen veel dagelijkse trailgemak toe en slechts een beetje extra gewicht - de grote weegt een zeer beheersbare 8,2 oz (232 g).Dan is er de Lark ($ 90) die tussen de twee zit en de 90 g/m2 Alpha-fleece gebruikt met een halve ritssluiting, maar geen zak.Elke hoodie is verpakt in een Senchi Bag, een multifunctionele toilettas gemaakt van een zeer fijn geweven nylon mesh-stof die zowel de hoodie beschermt tijdens het wassen als de vermenging van microplastics in je regenwater vermindert.De voordelen van #ultralight-uitrusting zijn niet beperkt tot lagere pakgewichten, maar ook tot een algehele reductie tot het absolute minimum dat nodig is om van je buitenervaring te genieten.Windus is goed geïndoctrineerd in dit ethos en heeft een diepe waardering voor een eenvoudig ontwerp dat hij met Senchi uitoefent."De traditionele gedachtegang bij het ontwerpen van outdooruitrusting is dat het toevoegen van meerdere gadgets/ritsen/zakken aan een stuk bruikbaarheid of waarde toevoegt", vertelt Windus.Maar "Ik vind eigenlijk dat deze dingen onnodige massa toevoegen, en meer stresspunten voor dingen om te breken. Als je niet-essentiële zaken weghaalt, kun je een stuk maken dat eenvoudiger, mooier en functioneler is."Hoewel Senchi's productie sinds het begin is toegenomen, is de vraag naar hun hoodies nog steeds indrukwekkend hoog.Een release van het merk bestaat meestal uit een paar verschillende hoodie-modellen in kleurstellingen die niet vaak worden herhaald in toekomstige releases.Instagram-volgers krijgen enkele dagen van tevoren bericht en binnen slechts een paar minuten na de opening van de online verkoop is het hele lot volledig uitverkocht.Natuurlijk kan Senchi een aantal stappen zetten om de hoeveelheden te vergroten, maar ze zijn vastbesloten om het naaien dicht bij huis te houden en het merk duurzaam te laten groeien zonder simpelweg prioriteit te geven aan pure winst.Maar gezien de zorg die wordt besteed aan ontwerp, productie en schaal, is het indrukwekkend dat het merk zijn lokaal gemaakte kleding tegen zulke redelijke prijzen kan aanbieden.Inmiddels heb je jezelf waarschijnlijk de gouden vraag gesteld - wat is in godsnaam een ​​"senchi" eigenlijk?!De naam is een overdracht van het gelijknamige instrumentale muziekproject van Windus.Een verkeerd begrepen songtekst van Justin Bieber's single Confident was de bron, 'lippenstift op mijn satijnen lakens', gehoord als 'lippenstift op mijn senchi'.Nu we het op zijn manier hebben gehoord, kunnen we het niet meer ongedaan maken.Nu je alles weet over Senchi Designs, kun je ze volgen op hun Instagram en alle updates volgen over toekomstige hoodie-drops.Benen voelen zich buitengesloten?Ga naar ons overzicht van de beste fleecebroeken voor kamperen en ontspannenEen overzicht van beter vervaardigde, duurzamere instaplaarzen voor dames en heren, omdat iedereen die je kent al een paar Blunnie 550's heeftInspelend op de "vehicle-supported camping"-trend, beschikt deze speciale editie-installatie over een liftkit, zonnepanelen, een op maat gemaakt interieur met duurzame materialenMet vallen en opstaan ​​zijn dit de beste surfzwempakken die comfortabel en flatterend zijn en echt op je lichaam blijven zittenAls zelfs een dagrugzak te veel is om mee te nemen, helpen deze slimme flessentassen je snel, licht en gehydrateerd te blijven tijdens dagtochten en tijdens het doen van boodschappenDesign-minded roll-top tassen voor dagelijks gebruik, zowel in de stad als op het parcours, en gemaakt in de VS, VK, Japan, Zweden en meerNu de temperaturen stijgen, is het tijd om te investeren in UPF-kleding - dit zijn onze topkeuzes om je huid te bedekken en te beschermen tegen UV-stralenField Mag® is een gedeponeerd handelsmerk bij US Pat.& Tm uitOntvang elke week de beste nieuwe uitrusting, dromerige hutten en epische avonturenfotografie in je inbox met Field Mag-nieuwsbrieven